onsdag 17 december 2008

Sista veckan

Sista veckan gick alldeles för snabbt. Hann iallafall göra en helt del. Var tvungen att ta farväl av många, som hunnit bli goda vänner. Känner igen Sara då on skrev att de kändes som en enda stor klump i halsen, för det var precis så de kändes. Sade hej då till Celine och Kaoru igår, samt de flesta får track teamet. Idag såg jag Laura, Jeanne, Daniel, Mickael och Philippe för sista gången. Laura var den allra svåraste, men vi bestämde att träffas igen, antingen i Åbo eller i Milano. Nå jo, men vad har hänt den här veckan...

Hade bara två sluttenter så akademiskt sätt var det inte så stressigt. Tenterna gick också helt bra, fast väntar ännu på de slutliga vitsorden. En del hade tenter ännu idag, fast jag var klar redan på måndagen, skönt.

På fredagen firade vi Kaorus födelsedag hos mig och hade tillika en sista get-together med alla utisar. Vi gjorde det som ett knytkalas, så alla hämtade lite smått plock. Vi var ca 15 människor, bara några fattades. Kvällen var otroligt lyckad och även huset var i gott skick efteråt, =) behövde bara damsuga!

På veckoslutet gjorde jag det mest av julshoppandet och på eftermiddagen åkte jag, Erin, Shane och Brandon till Gimmony Peak, Massachusets, för att åka slalom/snowboard i kvällsbacken. Det var ett relativt lite ställe, backarna var långa men relativt flacka. Mest på grund av lite snö som de mera utmanade backarna var stängda. Efter 4 timmar var vi ganska trötta oc stelfrusna och eftersom också backen stängde snart, bestämde vi oss för att åka hem. Kl. 7 nästa morgon steg vi upp lagade oss i ordning och körde iväg till Stratton Mountain, Vermont, New England. Stratton mountain var en hel del större, men int jätte stort. Kanske i storlek med Himos, men 3ggr längre backar. Man behövde inte åka upp i liften hela tiden =) Tog en tid innan vi hade våra biljetter, jag hade hyrt mitt bräde och vi var klara att börja, men vi hann åka ca 5 timmar vilket kändes helt tillräckligt. Mitt bakben började vara ganska trött mot slutet... Det var en del is och högar i backen mot eftermiddagen, men över lag var backarna i bra skick med tanke på mängden människor.



Stratton Mountain.




Brandon, Shane, jag, jag oc Erin.

De senaste dagarna har jag spennderat med att byka packa, fixa. Kommer att ta den sista bussen ikväll ner till New York, fast mitt flyg inte är förrän imorgon kl. 8, men fick det int att passa ihop med tidtabellen på annat sätt. Känns skönt att ännu komma tillbaka till Albany oc inte behöva säga ej då till alla riktigt ännu!

Inga kommentarer: